mandag 19. august 2019

Idyll.


Det er ikke til å komme fra, nordre Nordland har "stått litt på hodet" de siste dagene. Arctic Race of Norway har gjestet distriktet. Det er et gedigent maskineri med syklister, masse folk i støtteapparat og sikkerhet, ulike fremkomstmidler, TV - og andre journalister, stengte veier - og for en folkefest! Heldig med været var vi også, og da ble det jo mange som samlet seg ute.

Kontrasten er stor til sommerbildet fra Chalki. Og det er kontrastene i livet som fasinerer. Jeg finner ro og glede i idyllen på en liten øy, og jeg liker folkefesten. Jeg liker byers pulserende folkeliv og trives med å bo på landet. 

Tilpasningsdyktig eller vansker med å velge? Ja, si det? Heldig er jeg som har mulighet til å velge og også kan la være å ta valget. Litt "Ole Brummsk" - ja takk, begge deler😉.

Ha en flott uke!

4 kommentarer:

  1. Helt enig! Etter å ha vært uye og reist, sittet på pulserende flyplasser, stått i køer, vært på steder hvor det er masse som foregår i rundt, - ja da er det godt å komme hjem igjen!
    Hjem til den lille bygda, med kun et samvirkelag.... en barneskole med litt over hundre elever, - men med havet og fjellet i nærheten.... Det er lykke!!

    Takk for kommentarer!
    Klem Inger G.

    SvarSlett
  2. Dette er nok tanker som flere har. Veldig kjekt med variasjon. Vi er heldige som kan glede oss over tilværelsen slik den er til enhver tid.

    Klem

    SvarSlett
  3. Enig med dere alle tre. Jeg er ikke glad i flyplasser og alle de bortkastede timene der, men artig å se nye ting. Men du verden - sannelig er det nye steder og ting å se i Norge. Det kan jeg bevise med de blogginnleggene jeg har lagt ut fra vår lange biltur. Jeg elsker også fred og ro på fjellet, gjerne alene, og trives i mitt eget selskap. Men flott å treffe nye, fine folk, slik som deg, Oddrun!
    Når det gjelder Arctic Race - det var så flott å se. Vi gjenopplevde besøket vårt i Vesterålen og i Myre. Flott fotografering, som hele verden fikk se.
    Fine dager ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  4. Fantastisk bildet.
    Klem fra Viola

    SvarSlett