mandag 23. desember 2013

God jul!


Nå er det like før freden senker seg i heimen.  Kjøttrullen er på kok, det samme er risengrynsgrøten. Ute brenner det fakler, og snart kommer gjester til grøt og spekemat.
Julekrybba fra Hadeland har vært på plass på kjøkkenet noen dager. Nytt av året er at jeg også har funnet englene på min vei gjennom landet. Jeg visste ikke engang at engelen fantes før jeg så den på Desirees blogg. Og da begynte jeg å lete, men klarte ikke finne.  Ikke før i høst, da jeg var på venninnebesøk i Østfold.  Hun har bodd på Hadeland før, og hun vet at jeg er glad i glass.  Dermed havnet vi en dag på Hadeland glassverk på Jevnaker.
Der var det mye fint å se! Vi ruslet rundt, og på veien ble jeg "øyenmett".  Hadde lyst til å kjøpe med meg noe hjem, men det var så rent for meget å velge i.  Jeg grublet og spekulerte, tenkte og vurderte, men tenkte jeg på engelen? Nei, for den skulle visstnok ikke være å få tak i lengre...
Egentlig var vi på tur tilbake, stakk bare rent tilfeldig innom en siste plass, det var rett før de skulle stenge. Og der, DER STO DEN! Engelen jeg har lett etter.  Egentlig skulle jeg hatt med meg et helt englekor hjem, men det var begrenset hvor mye jeg kunne drasse på.
Det ble to engler, og så lenge jeg ikke er kjent med at det er produsert dyr i denne serien, så sier jeg meg fornøyd. Samlingen er komplett!
En riktig god og fredfull jul ønskes dere alle.

5 kommentarer:

  1. Så bra at det ble engler på deg. God Jul!!!!

    SvarSlett
  2. Ønsker deg og dine ei riktig trivelig jul.

    SvarSlett
  3. God og fredfull jul jeg ønsker deg og dine.
    Juleklem fra Viola.

    SvarSlett
  4. Så bra at du fant! Nydelig samling du har, min er også kommet på trykk i dag i bloggen min ;) Ble litt inspirert av deg ;)

    Riktig god jul til deg og dine!
    Juleklem fra meg :)

    SvarSlett
  5. Nydelig samling. Mine engler henger på juletreet,og noen få står rundt omkring.
    Hadeland har så vakre og rene linjer.
    Og det er godt å ha tradisjoner,og noe å se frem til ;-)

    Ha en fortsatt god romjul..

    SvarSlett