tirsdag 13. august 2019

Gamlebyen, Rhodos.



















Som alltid, jeg finner de gamle bydelene vakrest, mest spennende og mest interessante. Rhodos er ikke noe unntak. Men denne gamlebyen er stor, og jeg vet at det fremdeles er mye å utforske. Så en eller annen gang i fremtiden blir det forhåpentligvis anledning til et nytt og litt lengre besøk. Og da skal jeg ha lest meg litt opp på øyas og byens historie, det fortjener området absolutt.

Stormesterens palass fortjener egentlig et helt eget innlegg, men slik blir det ikke denne gangen. Men jo mer jeg gikk og mer jeg så, jo mer forundret og imponert ble jeg. Det må ha kostet blod, svette, tårer, liv og tatt mange år.

2 kommentarer:

  1. Dette var flott, Oddrun. Og jeg blir også imponert over slike bygg og kirker. Men tenker alltid på hva som ligger bak av fattigdom og slit. I stedet for å hjelpe dem som trenger det, brukte disse mektige menn pengene til prangende palasser og kirker. Egentlig fryktelig. Men veldig interessant for oss i dag å kunne se og beundre hva de fikk til med enkle redskaper.
    Takk for hyggelige kommentarer hos meg, jeg har svart deg. Og vi skal se på Arctic Race i helgen.
    Beste hilsener fra oss begge. Hilsen Tove

    SvarSlett
  2. Så interresante bilder! Imponerende!
    Ja det er disse stedene som er de mest spennende når man er ute og reiser.
    Og helt sikkert lurt å lese seg opp, for da ser man ting på andre måter.
    Og så legger jeg merke til Bouganvillaen ... i full blomst! Et av symbolene på de greske øyene... Ja Spania også!

    Ønsker deg en fin uke framover.
    Klem Inger G.

    SvarSlett