onsdag 10. august 2022

Så ble det endelig tur igjen.








De siste årene har det, av naturlige grunner, vært Norge som har vært ferielandet. Ikke noe galt i det, for det er vakkert det landet vi bor i. Det byr også på opplevelser i massevis.

Uansett var det fint å kunne legge deler av årets sommerferie ut av landet og til Sentral - Europa. Venner jeg ikke har sett på lenge, byer jeg trives i og mange nye inntrykk og opplevelser. Takk til dere som tok i mot og delte disse dagene med meg.

Jeg starter med Den blå kirken (St. Elizabeth kirken) i Bratislava. Den har jeg ikke sett tidligere. Og vel har jeg sett kirker med blå kuppel i Hellas. Men denne er noe helt annet, og veldig vakker.  Jeg har ikke sett noe som ligner heller. Jeg tenker også at har man sett denne bygningen, så husker man det! 

Så; både byen og kirka anbefales!

3 kommentarer:

  1. Fantastisk tur Oddi og jeg gleder meg så til bildene dine... takk for den første med den vakre blå kirken i Bratislava.
    På min tur langs Donau overrasket den tidligere klosterkirken i Dürnstein/Østerrike meg med sin like vakre blåfarge. Målet vårt var Wien - det er bare 55 km i luftlinje fra Bratislava... Jeg håper å besøke Bratislava en dag også.
    Mange hilsener til deg Oddi og jeg ønsker deg avslappende dager.
    klem - masse ;-)

    SvarSlett
  2. Så deilig å komme seg på en ordenlig tur ut i verden! En nydelig kirke! Jeg har ikke sett den. Jeg har holdt meg i Norge i år også. Har vært innom en del vakre kirker her. Både gamle og nye kirker representerer kunst, kultur, arkitektur og design som burde være tilgjengelig for alle det meste av ukens dager hele syns jeg. Jeg går inn i alle åpne kirker jeg ser :) Tusen takk for at du deler!

    SvarSlett
  3. Aldeles nydelig! Jeg er også slik som "anonym" skriver, må besøke kirkene der vi er, og vi har vært i mange land. Det er historie, og nesten alltid er de utrolig vakre. Er veldig glad for at du hadde en så fin ferie, og jeg gleder meg til å se flere bilder. Beste hilsener fra HJ og Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett