søndag 15. november 2020

Lys i nord.








Det går raskt mot mørketid her jeg bor, og nå er dagene korte. Heldigvis har vi hatt en lengre periode med fint vær, noe som hjelper godt på. Uansett, om en uke har vi sagt "farvel og på gjensyn" til sola.

Solbildene er fra slutten av september, oktober og nå i november. Min bror og svigersøster (som også er mine naboer), skaffet seg en valp på senvinteren. Jeg så heldig at jeg av og til kan låne denne flotte turkameraten. Før helga gikk vi en tur opp i dalen her jeg bor - og det ser faktisk ut som om også hunden nyter sola. 

Ha en riktig god novemberuke, ta vare på dere selv og hverandre og tenn lys - det hjelper alltid!


3 kommentarer:

  1. For noen fabelaktige bilder - naturen selv skaffer dere den oransje fargen! Jeg er så glad for at dere har hatt mye fint vær nå i høst.
    Og for en vakker hund! Jeg elsker hunder, men det er et stort ansvar også. Vi har lyst på hund, men vet at det ikke er like lett å komme seg ut med den når været er dårlig. Derfor - det blir med lysten. Flere fine dager ønskes deg av oss begge. Beste hilsener fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  2. Takk for de fantastiske bildene i årets siste sollys.
    Det er så fint at du kan løpe små runder med hunden til broren din. Jeg forestiller meg "vår" runde - ja, din mors runde - Selv om det til og med er mulig nå i dette lyset? Ha mye glede Oddi. Jeg ønsker deg mange fantastiske nordlys. Jeg gleder meg til helgen, til første advent ... adventskrans, lys, stjernelys, Stollen, kaffee und familie :-) Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Hei igjen!
    Nydelige bilder, som alltid!
    Ja nå har vi kommet inn i en årstid hvor mørket gjør seg gjeldende både ute og inne, og dere som mister sola har det nok enda mørkere, vil jeg tro.
    Men snart er det Advent, og da er det fram med masse lys, og da er det tiden for hygge.
    Jeg har satt igang med å male stuetaket og taklistene, har heldigvis kostet på meg profesjonell hjelp til selve malerjobben, men jobben for meg var å tømme stua, og snart kan jeg begynne å "flytte" inn igjen... Det gleder jeg meg til!
    Ønsker deg en fin adventstid!

    Klem Inger G.

    SvarSlett