lørdag 12. august 2017

For 3 uker siden...

 Vakkert - både anlegg og omgivelser.
V




 Bord dekket med Meissenporselen.

 "Ikke IKEA" var kommentaren fra en av de ansatte 😊


 Skremmende hvor høy vannstanden har vært - full kjeller under vann i 2002.



Det har vært en begivenhetsrik sommer. Noen ganger er det summen av tilfeldigheter som fører til nye steder og nye vennskap. Lørdag for 3 uker siden gikk jeg av toget i Dresden.

Jeg klarer ikke huske hvem som fant hvem i Blogglandia, men over lang tid har Viola og jeg fulgt hverandre på blogg. Da jeg var i Praha i 2015, kommenterte hun på min blogg at jeg måtte si ifra neste gang jeg skulle dit, så kunne vi kanskje få til å møtes. 

Da årets reiseplaner ble lagt tok jeg kontakt. Det passet ikke for henne å komme til Praha,  men istedet ble jeg invitert hjem til henne og hennes mann. Snakk om gjestfrie og hyggelige mennesker! Det ble 2 flotte døgn sammen med dem, og jeg kom både til Pillnitz (som jeg ikke ante finnes) og til plasser jeg har ønsket meg - steder om også fortjener (og skal få), egne innlegg.

Jeg vil si tusen takk til vertskapet og krysser fingrene for at dere finner anledning til å besøke meg i Vesterålen. Her nærmer vi oss tiden for nordlys 😉...

2 kommentarer:

  1. YES - jeg kommer :-))) veldig gjerne.
    Vakre bilder. Gleder meg å se...
    det var fantastisk sammen. Takk for flott tiden. Håper å få anledning til å besøke andre steder sammen. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du har besøkt bloggen min! Dette var hyggelige gjensyn :) Vi har vært i Dresden (og Praha) mange ganger. Helt siden muren falt i 1990. Min manns farfar kom fra Dresden til Norge for over hundre år siden. Vi har vært der og lett etter slekt. Finner bare bakover, ingen nålevende. Se under kategori "på reise" i min blogg, så vil du nok kjenne deg igjen :) Så mange flotte bilder!!!

    SvarSlett