lørdag 13. november 2010

Minner fra fjorårets november.
















Bare slik at det er sagt, jeg er ikke glad i sne. Kaldt og upraktisk, og når verken bortover- eller nedoverski er favorittaktiviteter, så synes jeg egentllig at dette hvite er i veien. Jeg skjønner alle argumenter med at det blir lysere ute, og til jul er det greit med en høvelig mengde av sorten. For ungene er jo sneen ofte en drøm som gir uante muligheter for lek og moro, og den gleden unner jeg dem.

For meg derimot, var fjorårets november en drøm. Barfrost, klar himmel og vi kunne gå hvor vi ville uten ski på beina. Med kamera i lommen rusla jeg rundt i heimkommunen og foreviget motiver som jeg ikke ser hver år. Jeg har lyst til å dele noen av disse inntrykkene. Så om enn sneen har lagt seg, regnet plasker ned, tåka ligger tjukk eller sola skinner fra skyfri himmel - slik kan også november være!

God helg!

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for gaven, - og ikke minst brevet! Kjempekoselig var det, - og det var første gangen jeg har vært med på noe slikt!
    Ja november er en måned på både godt og vondt... Og jeg regner den for den siste høstmåneden, selv om det har ligget snø her hos oss, alle dagene i november hittil.
    Fortsetter det slik, blir det nok en enda lengre vinter i år enn det var i fjor!! Huff så lei jeg var, både i april og mai...
    ~~Men dette kan vi ikke gjøre noe med, så det får bli som det blir! Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  2. Liker du ikke snø? Det hadde kanskje ikke jeg heller gjort hvis jeg måtte ta all snømåkingen sjøl .... Jeg synes nu vi har fine dager for tida. Deilig, passe kald måneskinnstur i kveld!

    SvarSlett