tirsdag 4. desember 2018

Vesterålslys - året igjennom - vol.2

Januar - godt nytt år med supermåne.
 Februar, Bleiksøya
 Mars, utsikt over Prestfjorden mot Skogsøya.
 April, og hjellene er fulle av nesten tørr fisk.
 Mai - utsikt mot Klo og Andøya.
Juni, Ræka, fremdeles med snø.
 Juli, Hovden i Bø - endelig sommer!
 August, Nyksund - og verden er blå.
 September, fra Bø mot Lofoten - "det regner visst der..."
 Oktobermorgen, og månen kan skimtes over fjellet der jeg bor.
 November, det snør uti havet.
2. desember, dagen er på det lyseste. 

Jeg søker alltid etter lys i en aller annen betydning av ordet. Nå teller jeg dager til solsnu (vintersolverv), for da vet vi at det atter går mot lysere tider. Når jeg ser gjennom bildene mine, finner jeg vinterbilder uten snø og sommerbilder med snø. Så kjedelig blir det iallefall ikke her på yttersida i nord 😊!



3 kommentarer:

  1. Hei igjen!
    Nå skal jeg ta meg sammen og skrive en liten kommentar! Fy skamme meg, - som har vært innom deg flere ganger, men ikke tatt meg tid til å kommentere... Har ikke skrevet et eneste blogginnlegg heller, siden jeg kom hjem fra siste ferien...
    Dagene flyr og jeg med, er det noe som heter, - og det er jammen sant!
    Koselig å se igjen noen stemningsbilder hos deg, og utendørs stjerne? Hva er den laget av? Såg spennende ut!
    Ja at du er spesielt opptatt av lyset det kan vi se, - jeg blir i godt humør av bildene dine! De "letter på humøret", om det er en grå og kjedelig dag hos meg.
    Vil ønske deg en fortsatt god adventstid i vakre Vesterålen!

    Klem Inger G.

    SvarSlett
  2. Fantastisk hele året. En vakker årskalender 2018. Tusen takk for herlige bilder, kjære Oddi. En glede å se.
    Jeg fant på tv.nrk.no/julikongen - serien fra 2012 -
    Jeg kan se den her hos oss. Gleder meg hver dag...
    en dør hver dag... en fantastisk adventskalender.
    En fantastisk historie med mange kontraster og også veldig morsomt, herlig produksjon... jeg er veldig glad for at jeg kan se den. Adventstid er herlig tid.
    God advent for deg Oddi. Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. For en herlig årskavalkade av bilder. Jeg elsker det!
    Det er så utrolig vakkert enten det er sol eller regn, vinter eller sommer!
    En fortsatt god adventstid ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett