lørdag 7. juli 2018

Pssst...forsiktig tilbake...

 Nysnø og nyutsprunget løv...

 7. juni på yttersida av Vesterålen.
 Tanken var grillfest...
 Utsikt mot Andøya.
 Blås Idé har åpnet utsalg i Nyksund.

 !??
 Mens vi venter på sommeren!

...bare sånn for å si at jeg fremdeles puster og har det bra😊. To uker igjen til ferie og jeg har sånn smått begynt å male huset utvendig. Det har vært en kald og våt vår og det regner fremdeles, noe som gjør "prosjekt maling av hus" svært tidkrevende. Må jo vente på oppholdsvær, må vite.

For nøyaktig en måned siden var det nysnø på fjellene på morgenkvisten, ikke morsomt. Vi har hatt sommerfest i storm og regn, grillen sto ute og vi sprang frem og tilbake som gale for å berge maten. Den ivrigste i gjengen (ikke jeg) valgte å bade - er det sommer, så er det sommer!

Hvis dere i sør kan sende nordover 7 - 8 plussgrader, så kan vi sende sørover noen regndråper slik at bøndene berger avlingene - og så kan vi bli fornøyde, alle sammen. Vi er ikke kravstore - skulle vi få 15 grader og sol så blir det både badet og malt her i gården!

5 kommentarer:

  1. Kjære Oddi. Takk for vakre bilder. Jeg synes synd på dere som har et slikt vær, men jeg er veldig lei denne varmen og tørken her. Som du sier - vi sender litt sol og varme til dere - dere sender oss litt regn. Det er vondt å se hvor tørt det er! Det er et merkelig vær!
    Hyggelig å høre i din kommentar hos meg at du har kjøpt boken min. Håper du får glede av den. Kanskje må du ta deg en tur sørover.
    Lykke til med malerjobben! Alt godt ønskes av Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett
  2. Flotte bilde, men eg ynskjer at veret blir betre og varmare der nord. Jammen er det store forskjeller i landet vårt.
    Her på Sunnmøre har veret vore vekslande, men mai var fantastisk.
    Sommaren er lang, håpe den s,år til for fullt snart !!
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Hei hei! Velkommen tilbake! Jeg har venta på «livstegn» fra deg .... 😁 Og nå ivrer jeg etter å fortelle deg at det skal bli tur til nordNorge på meg! 😍👍🏻 Om en måneds tid drar vi, og etter planene blir det både Trollfjorden og Nyksund.... 🤭 Ååå som jeg gleder meg...... - skal prøve å få tatt med noe sol og varme til dere, .... skjønner at dere trenger det nå!
    Ønsker deg en fortsatt god sommer, men med bedre vær!


    Klem Inger G.

    SvarSlett
  4. Takk for koselig hilsen på bloggen min! Ja, hutigruteturen var fantastisk. Det er så vakkert nordpå i all slags vær. Her er det kjøligere i dag, kanskje det har reist noen varmegrader nordover? Fortsatt god sommer!

    Klem

    SvarSlett
  5. Hei, kjære Oddi, jeg håper du kunne male mye huset til tross for været... så ille at du må vente så lenge på fint været. Fingers krysset som holder nå.
    Jeg har barnebarn her, så herlig :-))) Rita er i Skottland. Etterpå jeg tar en tur med sykkel.
    Klem til deg.

    SvarSlett