mandag 1. august 2016

Nyksund, igjen...











Det er ikke til å unngå; det blir noen turer til Nyksund i løpet av året.  Spesielt den lyse årstiden frister, da er det mye som skjer på denne lille plassen som nærmest klorer seg fast ut mot storhavet. Stedet som gikk fra å være Vesterålens nest største fiskevær tidlig på 1900 - tallet, til å ende opp folketomt på 70 - tallet, har så definitivt reist seg igjen.  Denne plassen er liv laga!
Værsågod, noen bilder fra det som for meg er en perle i Vesterålen. Anbefales på det varmeste!

3 kommentarer:

  1. Å, jeg skulle jo ha vært der!

    SvarSlett
  2. Jeg ønsker å være der også :-)))
    Tusen takk for herlige bilder.
    Ha riktig god august.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Hei igjen! Tusen takk for kommentaren hos meg! Ja hvem skulle ikke ha vært der...? Jeg er like facinert som dere andre, - et veldig sjarmerende sted, som sikkert gir ro i sjela og gode tanker. :)
    I dag regner det her hos oss, men vi har hatt en fantastisk julimåned, med masse sol og varme, og lite regn. Spørs om "regntiden" setter inn igjen nå...
    Ønsker deg og dine en fortsatt god sommer!

    Klem Inger G.

    SvarSlett