lørdag 1. februar 2014

SKREI!










Januar er over, og vi har hatt en helt utrolig måned værmessig. Vindstille, kaldt, oppholdsvær, i det hele tatt fantastiske forhold for det skreifisket som nå foregår utenfor Vesterålen (Vesterålen = øyriket nord for Lofoten).  Mindre kjent, like vakkert og med et fantastisk fiske av skrei.  Båtene ligger i kø i havna og venter på levering, ungdommene gjør gode penger på tungeskjæring, transportnæringa får sin del av kaka - i det hele tatt: det er gode tider i været.
Og når vi snakker FERSK FISK, så mener vi FERSK. I det hele tatt vil jeg anbefale folk å ta seg en vintertur til regionen.  Det syder av aktivitet, og maken til råstoff skal man lete lenge etter.

3 kommentarer:

  1. Jipiiii jeg kommer til deg :-)
    Mhhh fersk fisk - jeg har ikke her. Men i går kveld vi var til bondegård. Bonde hadde slaktet gris og så vi spiser fersk gris denne dager. Og en litt strikke og går i naturen. Vi har problematisk været ikke... heldigvis. Litt vinden blåser, 0 grad og skyet. I morgen skal skinne solen igjen, naturlig jeg liker. Ha en fin søndag. Klem kommer til deg fra Viola

    SvarSlett
  2. Og skrei,lever og rogn er rene festmaten! Bare til å nyte....

    SvarSlett
  3. Herlige bilder, og helt i min smak! Det er noe helt spesielt med hav, fisk og båter! Takk for titten!

    Klem fra enda lengere nord :)

    SvarSlett