lørdag 5. juni 2010

På pur trass!


Ja, det må faktisk være det! Når snøen laver ned flere ganger i løpet av en kveld! Hadde jeg rettet linsa mot fjellet i morges, så kunne jeg vist frem et vakkert bilde av "Norge i hvitt og grønt"! Hallo, det er juni og snart midtsommer! Mange sier at vi skal ikke ha noen sommer å snakke om før St. Hans. Vel, kanskje det er slik her ute på kysten av Nord - Norge?


Men, takket være konfirmasjon tidlig i mai, så blomstrer det faktisk på trappa hos oss. Disse er takknemlige; så lenge de har lys og fuktighet (noe som ordner seg selv), så blomstrer de villig og minner om at det faktisk er sommer!

5 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggelig kommentar. Velkommen til bloggverden. Det er en hyggelig, liten oase:)
    Du er heldig som bor i slik vakker del av landet, men så var det dette været da. Det er jo helt håpløst. Det må bli litt sommer så vi får ladet batteriene. Vi har hatt 2-3 fine dager nå og ingen grunn til å klage, men jeg følger og føler med dere.

    God helg.

    SvarSlett
  2. Det var lurt å plante stemorsblomst i begynnelsen av mai! Jeg har ikke kommet i gang med planting ennu, bortsett fra noen blomkarsefrø jeg sådde sammen med de aller minste. Fem grader frister ikke til hagearbeid! Nemlig! :)

    SvarSlett
  3. Flotte blomster du har, håper at det går bra med dom.

    SvarSlett
  4. Jotakk, de klarer seg! Her nord velger vi sorter med omhu ;-)Og: det er mulig å ha ullhansker inni arbeidshanskene... Sommerlig er det ikke, men det funker!

    SvarSlett
  5. Og med det samme jeg var her, så skulle jeg jo ønske velkommen og takke for hyggelige tilbakemeldinger!

    SvarSlett