søndag 31. desember 2023

Godt nytt år!










På årets siste dag er det på tide å ønske godt nytt år - og takke for det gamle. Jula er den høytiden som kanskje i størst grad forstørrer både det som er godt og det som er vondt. Den kan være veldig fin, men også svært krevende, Jeg vet at jeg har venner som har hatt en høytid i glede, men også i sorg. Noen har vært syke. Noen markerer alene, og har valgt det selv, andre har kjent på savn og kanskje ensomhet.  Og mange er heldige, som meg, og har hatt sine nærmeste rundt seg.

For 2024 ønsker jeg at alle verdens rabiate krigshissere tar til vett, slik at folk kan få fred og trygghet for seg og sine. Det skal mye til for å klare å ta inn over seg alt det vonde som vi vet skjer! God helse, trygghet, fremtidshåp...for oss alle - tenkt om det kunne vært virkeligheten... Jeg, og mange med meg, har svært mye å være takknemlige for!

I min trygge tilværelse gleder jeg meg over at sola har "snudd", det har gått mot lysere tider i drøyt 9 døgn nå. Romjulas tur til Nyksund var i nydelig vintervær og viste med alle tydelighet at selv i mørketida finnes det lys.

Jeg vil ønske dere alle et fantastisk nytt år!


5 kommentarer:

  1. Kjære Oddi. Jeg kjente meg igjen i Nyksund før jeg leste det du skrev. Det er så vakkert der, og vi satt sammen på en krakk helt ytterst på moloen. Dette var mitt første besøk i Vesterålen, og du tok så godt imot min mann og meg. Glemmer aldri det besøket! Vi gikk også i fjellet, og du tok oss med til Bø. Det er godt å ha gode minner å se tilbake på! Jeg ønsker deg og dine en god nyttårsfeiring og alt det beste i året som kommer! Stor nyttårsklem fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  2. Ja vi kan være enige om at nå er det mye vondt som skjer i verden, og at ønsket for oss alle, er en fredeligere tilværelse for menneskene som er rammet. Dette er bare vondt....
    Jeg fikk den gode følelsen når jeg såg bildene fra Nyksund. Fargene, lyset, og alt jeg forbinder med mine turer dit.
    Akkurat nå hører jeg på Nyttårskonserten fra Wien, - går litt til og fra TV-en, og koser meg i min trygge tiværelse. Det er godt å kunne si at jeg har det veldig bra, - akkurat som du sier. Takk for det!
    Så vil jeg takke for alle kommentarene du legger igjen, og ønske deg og dine et fredfylt og godt nytt år!

    Klem Inger G.

    SvarSlett
  3. Hvilke fantastiske bilder, kjære Oddi. Takk skal du ha. Hun er en fryd å se på ... ro ... fred ... grunnlaget for livet.
    Masse kjærlighet fra Viola til dere i Vesterålen.
    Ha en stor klem.
    Vi ønsker deg et godt og sunt 2024.
    Her er et flott år med blogging, lytting og kanskje til og med se... Takk for det gamle.

    SvarSlett