torsdag 30. juni 2022

Disse fantastiske, lyse sommernettene.





Det er liksom ingen mellomting her jeg bor: enten er det vått, surt og/eller kaldt (hvilket er absolutt mest vanlig), eller så er det bortimot tropesommer.

Natt til i går sto varmerekordene for juni for fall. Da jeg kom hjem fra jobb forleden, var det + 32 grader celcius i skyggen på trappa hjemme. Det er IKKE vanlig. Som nordlendinger flest regner jeg + 20 grader som en fin sommerdag, alt over er nærmest utrolig.

Bildene er tatt noen netter tidligere. Og vel er sommernettene i Norden lyse. Hvor lyse de kan være, tror jeg man må oppleve for faktisk å forstå. Nå er det 3 uker til midnattssola forsvinner for i år. Måtte den skinne hver eneste natt frem til da 😊.

8 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder du deler! Ja, vi må nyte disse dagene/kveldene/nettene med lys og varme! Jeg bor i Bergen og her regner det mye! Men de siste dagene har vi vært velsignet med sol og varme, men ikke så varmt som hos dere der nord. Det skal droppe minst ti grader her på lørdag, så vi koser oss i hagen mens vi kan.
    Så fint bilde du bruker til barna om at kroppen er huset vi bor i. Ikke alle har fått utdelt et slott, men vi må gjøre det beste ut av det, og som du sier, det viktigste er på innsiden! :)

    SvarSlett
  2. Jeg husker godt det lyset, for vi var jo så heldig med finvær og midnattssol da vi besøkte deg i Myre. Jeg må tilbake en gang!
    Når det gjelder varme forstår jeg deg som nyter den ettersom det er så sjelden. Jeg er ikke glad i så varmt vær. Her i Oslo har vi hatt opp mot 28 grader, og jeg liker det ikke. 22 er fint! Det har også vært harde regnskurer og kraftig torden. Egentlig et merkelig vær. Håper du får flere flotte dager. Det er bare å nyte det i fulle drag! Hilsen fra oss begge. Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  3. Ååå så deilig... men 32 varmegrader? Ja det er ikke måte på noen ganger! Dette lyset der nord er jo helt spesielt, og midnattsola har jeg sett kun èn gang, og det var en utrolig opplevelse.
    Ja måtte den skinne hver eneste natt de neste 3 ukene .
    Her har regnværet startet igjen, men vi har fine temperaturer. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner ikke hva Google driver med nå.... men det er meg Inger G.

      Slett
  4. nyloggen.blogspot.com2. juli 2022 kl. 10:25

    Skjønner ingen ting jeg ...

    SvarSlett
    Svar
    1. nyloggen.blogspot.no2. juli 2022 kl. 12:17

      Fikk heldigvis ordnet igjen det tullet google drev med.... Beklager at jeg brukte deg som test. Bare slett denne kommentaren du....Jeg får ikke gjort det.

      Slett
    2. Hei. Det går helt fint, og godt at du fikk orden på det. Jeg tror google har "tulltak", for her en kveld skrev jeg noen kommentarer som jeg av en eller annen grunn ikke fikk publisert...

      Slett
  5. ... så... fantastisk nå :-)))
    Hilsen fra meg til deg og takk for flotte bilder. Deilig.
    Stor klem. Viola

    SvarSlett