tirsdag 21. januar 2020

Lett å glede!




Forrige innlegg ble i mørkeste laget. Men nå kan jeg rette litt opp i alt det svarte. Vi har knapt sett stjerner og nordlys i vinter. I kveld var jeg på vei hjem fra et møte. Jeg hadde min mor med i bilen. Plutselig så jeg en stjerne på himmelen, og måtte kommentere at der oppe måtte det da være klar himmel.

Så kjørte jeg hjem, og da jeg parkerte på gårdsplassen flammet plutselig nordlyset over himmelen! Brått, uventet og gledelig, og da ble det klart for meg at det ikke bare er sollys jeg ha savnet. Lys er lys, nordlys er magisk og jeg er lett å glede! Nå krysser jeg fingrene for klar himmel i morgen, for da vil jeg se sola!

3 kommentarer:

  1. Aldeles nydelig - nordlyset gjør meg helt stum! Dette var hyggelig for deg/dere der oppe i Vesterålen.
    Jeg fikk jo oppleve skikkelig midnattsol der i sommer, nå står nordlyset for tur. Må jo ha med det før jeg forlater denne jorda!
    Vi ønsker deg mange fine dager med mye lys!
    Med fargeglade hilsener fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  2. Fantastisk. Nordlys, stjerner, fjell og skyer... alltid annerledes - det er aldri det samme :-)
    Helt magisk. Lykke for alle som kan oppleve det. Jeg
    er lykkelig.
    Takk, kjære Oddi. Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Så enig med deg! Lys er lys! Og vi trenger mer og mer jo eldre vi blir. Veldig sjelden vi ser nordlys her. Er veldig fint da!

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett