onsdag 11. september 2019

Sommerfugldalen på Rhodos.













En oase, sommerfugler som svermer rundt, frodig, rennende vann...vakkert. Sikkert også en turistmagnet ut fra antallet busser som kom til området da det led ut på formiddagen.

Jeg var der tidlig en morgen, det var ennå ikke blitt trengsel i området. Så er det jo slik med sommerfugler at de er mye enklere å fotografere når de sitter i ro enn når de flyr. Disse var i tillegg veldig ulike av utseende sittende kontra flyvende.

Det er spesielt å befinne seg i store svermer av disse vakre, flyvende insektene. Vi ble innstendig oppfordret til å være stille og vise hensyn, en oppfordring som ble fulgt den tiden jeg var i dalen. Dermed ble det en rolig stund i nydelig omgivelser.

1 kommentar:

  1. Dette må ha vært en stor opplevelse! Sommerfugler er jo så vakre - og i slike mengder blir det nesten ubeskrivelig.
    Men det er mye sommerfugler i år, tror jeg leste at de kom helt fra Sør-Afrika. Her i hagen har det vært mange som spiser, spesielt av plommetreet.
    Men da jeg var på fjellet i begynnelsen av august, satte en seg på det nakne benet mitt, og der ble den sittende lenge, til og med da jeg tok bilder.
    To spiste av fuglebrettet, og en av dem fikk jeg også tatt bilde av. Fine høstdager ønskes av oss begge. Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett