mandag 25. september 2017

Fjelltur i nydelig høstvær.











 Lunsj med utsikt!





2017 ble levert uten noen sommer å snakke om i Vesterålen (med mindre vi skal bruke tid på å klage på været, da...). En uke med godt og varmt vær i juni, og det var på sett og vis det. Men så kom september - og for en september! Nærmest sommertemperaturer på dagtid, sol fra skyfri himmel, nordlysnetter, og innimellom nattefrost.
I går pakket jeg tursekken og la til fjells. Utrolig nok kunne jeg gå i bare T - skjorte store deler av turen. Hele dagen ute, kom hjem til solnedgang. Noe stiv og støl i dag, men det er det vel verdt.
Værsågod, turbilder fra øya jeg bor på, med utsikt mot andre øyer i nærområdet.

4 kommentarer:

  1. Så utrolig flott tur du hadde! Så utrolig flott vær! Så utrolig flotte bilder!
    Jeg skulle ønske jeg hadde kunnet være med deg på den turen. Jeg elsker å gå i fjellet.
    Og som du har funnet ut fra min blogg, det er i Gudbrandsdalen jeg går/har gått mest. Venabygdsfjellet, områdene innover i Vendalen og i Rondane. Min mann og jeg har også gått fantastiske turer på Vega, og på Vestlandet.
    Takk for hyggelig kommentar på min blogg. Det er alltid artig når nye stikker innom.
    Hvis du skal kjøre sørover må du gi meg beskjed slik at vi kan treffes et sted og gå tur og prate. Ringebu er en fin begynnelse.
    Jeg ble nysgjerrig når du sier at du jobber med mennesker. Kan jeg spørre hva du driver med? Jeg foreleser fremdeles på skoler, selv om jeg er en godt voksen dame, og jeg holder kurs og foredrag om farger og mennesker.
    Håper vi i alle fall kan holde blogg-kontakt.
    Kanskje kan du sende litt finvær også til Oslo, her er det bare grått og trist!
    En fortsatt fin høst ønskes deg av
    Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig hilsen hos meg! Kjempefin natur du har rundt deg, og flotte bilder har du tatt. Kos deg i finværet! Her er det vått og grått. Greit strikkevær, da, men skulle ønska meg en solskinnsdag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Kjære Oddi, så deilig tur... fantastiske bilder, tusen takk. Vi har hatt så herlig tur i Vestlandet i ferie denne måneden - sommerferie oss :-))
    Gleder meg veldig til å se dine. Jeg håper det fine været forbli og du kan nyte fjellene før vinteren ... videre.
    Vi har nå vakkert været igjen - det kaller seg
    Altweibersommer - og "die Grillen zirpen" wieder
    det er så fint. Gratulere til turen og hilsen
    fra Viola KLEM

    SvarSlett
  4. Hei hei! Tusen takk for kommentaren hos meg!
    Ja de nydelige og stemningsfulle bildene dine kan ta pusten fra både den ene og andre.... 😁 En nydelig september har vi også hatt her på nordvestlandet, og da glemmer man at sommeren var en smule skuffende....
    Ønsker deg en fortsatt fin høst og god tur om det blir flere fjellturer!

    Klem Inger G.

    SvarSlett