lørdag 5. oktober 2013

Gamlebyen i Fredrikstad.











Jeg må med skam bekjenne at Østfold er er fylke som jeg tidligere nærmest har "fløyet igjennom" på tur til og fra nabolandet i øst.  Samtidig har jeg tenkt at jeg skulle brukt mer tid der, for det skal jo være litt av hvert å se og oppleve.
Da en venninne valgte å bosette seg sentralt i fylket, åpnet det seg en anledning.  Og allerede første dagen fikk vi brukt god tid i Gamlebyen i Fredrikstad.  Og bare så det er sagt: det var vel verdt turen! En vakker blanding av bygninger, mange i tre og mange i stein/mur, mange spennende butikker og en ro som jeg bestemt mener at kun gamle bydeler har.
God helg!

2 kommentarer:

  1. Deilige tur - fantastiske bilder. Tusen takk.
    Vi har fin høstværet nå også. Fantastisk farger i naturen.
    Ha en hyggelig søndag. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  2. Ja, Gamlebyen i Fredrikstad kan man besøke mange ganger og stadig få nye inntrykk. Vi bor i nabobyen, men liker å dra på tur dit. Blir aldri mett av å ta bilder der. Du har så mange fine bilder på bloggen din, satt å titta på flere her.

    SvarSlett