lørdag 12. august 2017

For 3 uker siden...

 Vakkert - både anlegg og omgivelser.
V




 Bord dekket med Meissenporselen.

 "Ikke IKEA" var kommentaren fra en av de ansatte 😊


 Skremmende hvor høy vannstanden har vært - full kjeller under vann i 2002.



Det har vært en begivenhetsrik sommer. Noen ganger er det summen av tilfeldigheter som fører til nye steder og nye vennskap. Lørdag for 3 uker siden gikk jeg av toget i Dresden.

Jeg klarer ikke huske hvem som fant hvem i Blogglandia, men over lang tid har Viola og jeg fulgt hverandre på blogg. Da jeg var i Praha i 2015, kommenterte hun på min blogg at jeg måtte si ifra neste gang jeg skulle dit, så kunne vi kanskje få til å møtes. 

Da årets reiseplaner ble lagt tok jeg kontakt. Det passet ikke for henne å komme til Praha,  men istedet ble jeg invitert hjem til henne og hennes mann. Snakk om gjestfrie og hyggelige mennesker! Det ble 2 flotte døgn sammen med dem, og jeg kom både til Pillnitz (som jeg ikke ante finnes) og til plasser jeg har ønsket meg - steder om også fortjener (og skal få), egne innlegg.

Jeg vil si tusen takk til vertskapet og krysser fingrene for at dere finner anledning til å besøke meg i Vesterålen. Her nærmer vi oss tiden for nordlys 😉...

1 kommentar:

  1. YES - jeg kommer :-))) veldig gjerne.
    Vakre bilder. Gleder meg å se...
    det var fantastisk sammen. Takk for flott tiden. Håper å få anledning til å besøke andre steder sammen. Klem fra Viola

    SvarSlett