torsdag 28. august 2014

Folk med humor!

















Det lille huset i Sjøgata i Mosjøen vakte min oppmerksomhet (og nysgjerrighet!) på lang avstand - jeg så en sykkel og to dameben på taket??!
Etter å ha studert veggene nøye - fant jeg ut at det må være spredd en mer enn gjennomsnittelig god dose humor på deler av befolkningen i denne byen.  Og turister uten kjennskap til norsk språk lurte sikkert på om det var rabla totalt for meg der jeg sto; mutters alene i gata og gapskratta til en husvegg. Vel, akkurat det bryr meg lite - ordet "le - vegg" har fått en helt ny betydning! Klikk på bildene og sjekk om du finner noe å le av. God fornøyelse! Og: stopp i Sjøgata i Mosjøen anbefales av flere grunner - bare så det er sagt.

4 kommentarer:

  1. Ja er det ikke godt med humor?!! Jeg er så glad for at vi her nord har en stor dose av det, i allefall de fleste av oss :) Morsomme bilder!

    Stor klem fra meg i nord!

    SvarSlett
  2. Hahaha, ja jeg syns jeg ser deg ved husveggen der!! :) Veldig godt med slike mennesker, - som har skikkelig humor, og som får formidlet den! Jeg tok meg "en høg en", jeg også, av dine bilder!!!

    Ønsker deg en fin søndag videre...

    SvarSlett
  3. Hehe,herlig... Man skal da ikke være så seriøs hele tiden heller.
    Her står det rett og slett en gammel,svartbeiset gyngestol ute i hagen. Stolen er moden for søpla.
    Men du aner ikke hvor mange som står og ser, kommenterer at de synes det er ille behandling av den,istedet for å komme inn og ta en avslappende stund.
    Så derfor skal stolen få stå,jeg flytter den bare..
    Og i tillegg så liker jeg den,når den står ute i hagen med masse snø!!

    Kos deg,skal huske på Sjøgt hvis jeg tar meg en tur,og det burde jeg,ikke sant?

    SvarSlett
  4. It is OK on the conditions you mention. Thank you for asking.

    SvarSlett