torsdag 26. august 2010

Hus.





Jeg liker gamle hus, de har sjel. Og så undrer jeg alltid; hvem levde her? Hadde de det bra? Hvorfor er det ingen som bor her nå?

I distriktet har vi gamle hus til nedfalls og gamle hus som er som smykker der de befinner seg. Hus som er gjennoppstått etter fraflytting og hærverk. Ja, vi har endatil ett helt fiskevær som inntil for noen år siden lå øde og ødelagt. Nå blomstrer det, kulturlivet er rikt og ei kveldsstund her er sjelebot.

Huset øverst i værret skulle jeg gjerne hatt. Det ligger der, som en perle, med full oversikt over hele plassen, hus og kaier, himmel, hav og horisont. Ikke til salgs! Skjønner jeg godt!

2 kommentarer:

  1. Jeg har nok mange hus (les: bygninger) å ta vare på. Jeg ønsker meg bare en liten jordlapp .... Bare litt mark. Vet du om noe?

    SvarSlett
  2. Mark for salg? Si det... Er det kjekt om den ligger i høvelig nærhet til hjemmet?

    SvarSlett