lørdag 28. september 2024

Roadtrip Nordkalotten - sommeren 2024 - på vei mot Magerøya.

Hjemme forbindes horisont med havet - her er det stein!

Utsikt fra campinghytta. Ingenting å klage på!




Her kunne jeg plukket med meg et lass hjem, men slikt gjør man ikke...


I et hus ved havet...



Magisk morgenstund.

Vi hadde en rolig start fra Kjøllefjord. Sjekket ut, pakket alt i bilen og ruslet rundt i godværet til "midt på dagen". Det er slikt som er så godt når jeg er på tur og ingenting er booket eller haster. Vi visste at neste mål var Gjesvær på Magerøya, ankomst ikke så nøye...

Da det nærmet seg kveld, kjente jeg at det kunne vært godt med en pust i bakken og litt søvn. Det ville bli både sent og krevende om vi skulle kjøre helt frem. Så mens vi fremdeles var på fastlandet, begynte vi å se etter en campingplass.

Vi fant Repvåg Camping, en perle av en plass! Enkel, men rent og pent, her stopper jeg gjerne flere ganger. Det første eieren informerte oss om, var at vannet kom til å bli utkoblet i løpet av kvelden. Det var ordnet med drikkevann og vann til toalettene, men om vi kunne være så greie å la være å dusje under utkoblingen? Det var nemlig usikkert hvor lenge vannet ville være borte.

Null problem! Vi ordnet oss mat og så gikk vi en kveldstur i nærområdet. Sol, stillhet, stein - og en nysgjerrig rein. Rett og slett sjelefred... Og slik kan det oppleves når man kommer som turist en varm og vakker sommerkveld. Jeg er imidlertid ikke et øyeblikk i tvil om at livet her har vært både utfordrende og krevende.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar