lørdag 1. februar 2020

Lykke.


 Flatt hav, flatt lys.
 Kommer maten snart?
 "Jeg vet nok at du er der!"


"Nå er det nok, slutt å mase!"
 Tålmodig fisker.
 Med sola kommer også solnedgangene.

Sola er tilbake, lyset er tilbake - og med lyset kommer fotolysten. Det er fint å kunne se motivene 😄. For andre gang på kort tid klarte jeg å få bilder av gråhegre, og det etter at jeg har forsøkt i årevis... Her om dagen kretset flere havørner over havna. Dem klarte jeg ikke å få bilder av, for fugler på vingene krever både flaks og kompetanse... Men så klarte jeg å få ørna der hun satt på et skjær rett utenfor Stø og så utover havet. Det var 3 kråker som surret rundt og så ut til å plage henne. Jeg ventet spent, ville hun angripe? Men nei, hun lot dem holde på. Av og til vendte hun hodet i min retning, akkurat som hun ville si "Jeg vet du er der, jeg ser deg nok!"

God helg!

4 kommentarer:

  1. Så artig å se! Ørna er et flott skue, en rovfugl vi har mye av her også.
    Gråhegre har vi også, men jeg har aldri greid å få tatt noe bilde av den. Den har noen ganske gjenkjennende skrik, så vi hører den ...
    Morro at du greide å ta bilde av den igjen! :)

    Tusen takk for tilbakemelding på mitt siste innlegg, - nesten en trøst at det ikke er bare jeg som bruker den "gammeldagse" måten å blogge på.

    Riktig god helg!
    Klem Inger G.

    SvarSlett
  2. Det er så flotte bilder at jeg nok en gang får klump i halsen. Hvorfor plaget kråkene henne? Trodde de ville vært redde?
    Herlig at lyset og sola har kommet tilbake hos dere. Når vi ser på værmeldingen om kvelden, ser jeg alltid på hvordan vær det er hos deg. Det har vært mye skitt, men når det er fint gleder vi oss med deg/dere. Klem fra oss. Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett
  3. Kjekt at det går mot lysere tider! Fineste tida nå utover synes jeg. Flotte bilder! Deter ikke alt vi klarer å fange med kamera, men opplevelsen her og nå er det også viktig å sette pris på.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  4. Så fint at tilbake solen. Jeg er veldig glad å se
    ørn. Imponerende vakre bilder som du har tatt Oddi.
    Tusen takk.

    SvarSlett