onsdag 5. juni 2019

Strålende Stockholm.















Stockholm er en VAKKER by. Og studietur i kombinasjon med langhelg er ikke å forakte. Det er rett og slett godt med noen vårdager lenger sør i Skandinavia. For oss nordboere var det nesten som sommerdager å regne, og vi fant fort ut at solkrem kunne være lurt.

Vi har gått, byen oppleves best slik. Og når det kommer til byer og meg, så er det de eldste bydelene som oppsøkes først. Gamla Stan minner meg om Nord - Italia i fargene. Og alle de trange gatene er fulle av vakre detaljer (og turister 😊...lurer på om ikke de fastboende blir passe lei av og til)?

Det ble en opplevelsesrik helg, flere bilder kommer. Selv om jeg trives her i nord og setter pris på naturen og menneskene jeg har rundt meg, så kjenner jeg at det også er deilig med byluft, uteservering, vakker arkitektur og anonymiteten mylderet av mennesker gir. 

4 kommentarer:

  1. Strålende bilder. Tusen takk Oddi.
    Jeg må absolutt oppleve Stockholm en gang.
    Vel, jeg er nysgjerrig også om du tok turen med
    tok. Klem fra meg ... stor klem

    SvarSlett
  2. Stockholm er en flott by, der er vi enige. Kjempefine bilder du har tatt! Jeg var der for et år siden og holdt foredrag om farger. Min mann ble med som sjåfør, for vi tok det som en tur. Og også vi spaserte. Vakre gårder, vakre farger, flotte parker.
    Vi gleder oss til å se både deg og Vesterålen. Krysser selvsagt fingre for å se midnattsolen.
    Er det noe du vil vi skal kjøpe med fra Oslo så si i fra. Men jeg har et par spørsmål. Kan jeg ringe deg?
    Hilsen Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett
  3. Kjenner også på dette storby-suget av og til selv om jeg trives veldig godt med å bo på bygda. Jeg kan godt tenke meg en tur til Stockholm igjen. Fin by, og det begynner å bli noen år siden sist.Gleder meg til å se flere bilder. De du viser her er det klasse over!

    Ønsker deg og dine riktig god pinse!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett