søndag 5. februar 2023

På tide å våkne!

Vinterens vakre lysspill.

Stjerne hjemme på gårdsplassen - 


- og naturens stjerner ute.


Det henger en nemåne i nordvest.


Naturen former, fasinerende!

Mørketidslys.



Når månen hviler seg på fjellet...

...før den plutselig er helt nede i krattet!

Hardføre villsauer ute i vinterværet.

Før sola var tilbake, takk til mine 😍


Og så; ENDELIG er sola her!

Det er noe med denne mørketida - det er som om kreativitet og tiltakslyst nesten forsvinner. Og i kombinasjon med en hektisk høst og vinter på jobb, så "mørkner jeg ute".

Værmessig har vi hatt en flott høst. Og: det har vært jul, nyttår og bursdag - mye fint å feire. 

Nå er sola tilbake, det er på tide å våkne! Og for dere som fremdeles orker å kikke innom her, takk!

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med jubileum! Og sol-glede! Så fint å se de vakre naturbildene dine. Kan bare tenke meg hvor vakkert det er i virkeligheten. Vi kan ikke være på topp hele tida, men nå ser det ut til at vi våkner. Hurra!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  2. Kjære Oddrun. Helt utrolig vakre bilder. Skulle gjerne opplevd det vakre nordlyset!
    Og så ser jeg at du har feiret rundt år. Vi gratulerer deg begge to! Håper du hadde en fin dag med dine rundt deg. Når var dette?
    Fint at du har våknet så du er på bloggen igjen!
    Klem fra oss begge. Hilsen Tove/fargeneforteller.
    Gode dager ønskes deg, selv om vi dessverre også ser at det værmessig ikke blir like bra hele tiden!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Dagen var 13.01. og ble fin.

      Slett
  3. Så kjekt å se deg her igjen! Og gratulere med overstått bursdag! Alltid nydelige og gode bilder fra deg. Så godt å tenke på, at sola er tilbake... Håper på ei fin tid framover mot våren nå.
    (Jeg har vært inne og sett etter deg, utallige ganger, - det skal du vite.)
    Klem

    SvarSlett
  4. Jeg nyt de vakre bildene dine, kjære Oddi. Gratulerer med bursdagen with a round number. Jeg er pensjonist... akurat... denne måneden... :-))) får se :-)
    Alt godt til deg Oddi og jeg ser frem til å se deg med kameraet ditt igjen - fra tid til annen.
    Og nå ser jeg på bildene dine igjen forfra... Takk.
    En stor klem fra Viola

    SvarSlett