søndag 10. oktober 2021

Å utfordre meg selv.





Jeg er av dem som ikke er helt stødig på høyder. Jeg er sjelden øverst i stigen, jeg klatrer helst ikke opp på hustaket og fjellklatring har aldri fristet. Men det er enklere for meg å gå på fjell enn å "henge i løse lufta", så gondolbaner, diverse attraksjoner i fornøyelsesparker og klatrevegger frister ikke.

Denne sommeren  har jeg fått utfordret respekten for høyder. Aldri hadde jeg trodd at jeg skulle ta Loen Skylift! Den er en noe "bratt opplevelse" for å si det forsiktig. Preikestolen har heller ikke stått på ønskelista, men jaggu kom jeg meg dit også! Og da blir det nesten slik at Fløibanen i Bergen er helt grei selv for en med respekt for høyder 😊. 

5 kommentarer:

  1. Loen SkyLift har vi sett på TV - den er tøff!
    Sannelig er du vågal ettersom du har litt høydeskrekk. Og Prekestolen i tillegg. Er du blitt mindre redd etter å ha gjort dette?
    Jeg elsket å hoppe i fallskjerm da jeg var 60 år, og skulle gjerne hoppet igjen. Vil gjerne ta den liften i Loen. Sannelig har du vært mange fine steder i sommer. Fine minner når gråværet er der!!! HJ er imponert. Hilsen fra Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett
  2. Det står respekt av å utfordre seg selv på alle måter! Av disse du viser, er Fløibanen den eneste jeg har tatt :) Det verste jeg har gjort av liknende ting er å ta stolheisen NED Vikersundbakken. Det var ekkelt! :D

    SvarSlett
  3. Du var jaggu tøff. :) Kjente det sugde litt i magen bare av bildene dine. :)

    SvarSlett
  4. Deilig :-) For gode opplevelser, jeg er veldig glad for å se. Vi kjenner Fløibanen i Bergen.
    Turen til Breikestolen er definitivt fantastisk.
    Takk for linkene.
    Ha en riktig fin søndag, jeg var på byen i går. Det var et stort stoffmarked på Altmarkt ... fantastisk, de mange fargerike stoffene ... Klem fra meg.

    SvarSlett
  5. Syns du er tøff jeg!!!
    Jeg har ikke vært på noen av disse stedene...
    Jeg liker best å gå sakte oppover, og ikke så veldig høyt... Men det er klart jeg hadde prøvd, om jeg kom på et av disse stedene... hehe
    Ser ut som du har hatt en innholdsrik sommer.
    Ønsker den fine høstdager framover.

    Klem Inger G.

    SvarSlett