søndag 24. januar 2021

Endelig, velkommen tilbake!









Det er ikke til å komme fra; når det nærmer seg dagen vi kan se sola, så jakter jeg nærmest på gjensynet. Sola er over horisonten noen dager før vi kan se den her jeg bor, og da blir det slik at jeg kan kjøre til steder hvor fjellene ikke skygger for gjensynet. "Soldagen" hos meg er 21. januar, men da var jeg på jobb og skyene lå mellom fjellene i sør.

I går kom jeg ikke nærmere enn noen fantastiske skyer, men i dag så jeg sola mellom fjellene i sør 😎. Nå er vi over kneika, herfra går det raskt mot lyset. Dagen blir ca. 15 minutter lengre for hvert døgn nå. Og jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til å stå opp til dagslys!

Ha en flott uke, måtte sola skinne på oss alle - vi trenger alt lys vi kan få.

3 kommentarer:

  1. Der var du igjen ja! Jeg har savna deg...
    Ååå så kjekt det må være når sola kommer tilbake! Ja jeg leser i vår lokalavis i dag, at dagen er 1 t.og 58 min.lengre enn ved vintersolverv, så her er det håp.
    Så nydelig de er de vindussmykkene dine!!
    Og nå må jeg spørre, i innlegget ditt fra julaften la du ut et bilde av et pepperkakehus, - det var utrolig fint, og er det laget av pepperkakedeig?
    Ønsker deg en fin uke!

    Klem Inger G.

    SvarSlett
  2. For noen utrolig vakre bilder. Takk for at du deler dem med oss. Jeg kjenner stemningen helt inne i hjerterota!
    Klart det må være deilig når sola og lyset kommer tilbake, og som du sier - nå trenger vi begge deler!
    Det er sol i Oslo i dag også, men hos oss er det minus 15 grader. I kaldeste laget for å gå tur. Det var litt mildere i går, og da ble det tur.
    Nyt alt fremover - så krysser vi fingre for at det skal bli mer kontakt fremover. Klem fra Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett
  3. Vi tenkte på deg, kjære Oddi, til Vesterålen og slutten på polarnatten og hvor vakkert det vil være når solen er tilbake.
    Takk for de fantastiske bildene ... vi kan ikke se en så fargerik himmel her. Men de siste dagene var det nå og da himmelen i blått - ganske enkelt vakkert.
    Mange varme hilsener til deg.
    Viola

    SvarSlett