fredag 17. juli 2020

Hva skjedde???





Jeg vokste opp med Anne - Cath. Vestlys forfatterskap. Mange av hennes fortellinger er så definitivt en del av min barndom, og både Aurora, Ole Aleksander og Mormor og de 8 ungene hørte til barndommens univers. Knerten fikk jeg ikke det samme forholdet til, men husker fortellinger om Lillebror og Knerten. Og jeg vet at Knerten møtte Karoline, og at de giftet seg.

Vel, noe må ha skjedd, både med antall og størrelse i Knertens familie. De har blitt flere og større, og nå befolker de flere jorder i Salten. 

Jeg sier bare: hurra for kreativitet og arbeidslyst!

3 kommentarer:

  1. Så artig! Ja jeg tror kreativiteten har økt de siste månedene, - eller så har det blitt satt mere i fokus. Utrolig mye som har kommet fram av ideer og morsomme ting!
    Og Salten er intet unntak, ser jeg.
    Likedan med den koselige figuren du viste oss bilder av fra Mosjøen. Artig å se.

    Nydelige bilder fra Nordlandsnettene, og Mjelle..... Nå kommer nynningen hos meg,mmmmmm.... "Nordlandsnetter" med Kirsti Sparboe og "Mjelle" med Terje Nilsen... Rart hva som dukker opp fra et "aldrende hode" hehe...
    Ønskekonserten gjorde, og gjør fremdeles en flott jobb!!!
    Ha en fortsatt god sommer der oppe!

    Klem Inger G.

    SvarSlett
  2. Kjempeartig! Klart jeg også leste disse bøkene, selv om jeg er mye eldre enn deg.
    Jeg kan også de sangene som nevnes over. Veldig fine!
    Er du på tur?
    Her i Åsgårdstrand er det knallblå himmel i dag, men bare 14 grader i skyggen. Vi skal plukke bær.
    Fine dager ønskes av oss. Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Yes... jeg kjenner også Knerten.
    Jeg så den første filmen på kino da det større barnebarnet fremdeles var en liten gutt. Umiddelbart etter filmen dro vi inn i skogen med den lille gutten ... i håp om å finne en Knerten.
    Knerten vår står fortsatt på salongbuffeen :-)))
    God sommer, fortsett ... Ha en god tur, kjære Oddi.
    Varme hilsen Viola

    SvarSlett