lørdag 22. desember 2018

Nye nissestreker.






På jobb har vi hatt besøk av en liten nisse i desember. Han har funnet på mye krøll når det var natt og ingen var tilstede i barnehagen. Og barna har både undret og frydet seg over alt det Rampenissen har funnet på.

I går morges, tidlig på siste arbeidsdag før jul, ble jeg møtt av dette synet da jeg åpnet døra til kontoret 😊! Og for at alle barn skal få en mulighet til å se hva nissen har gjort om natta, så måtte rydding vente til etter kl. 09:30. Så da fikk kontorarbeid være kontorarbeid, og jeg fikk snakket med, sunget for og lest "Snekker Andersen og julenissen" for de barna som var kommet tidllig og hadde lyst til å høre på. Slikt blir det god julestemning av.

Og så var det min lille venn på 3 år som lettere "rystet" over nissens rot sa til sin mor at han skulle hjelpe meg å rydde. Det gjorde han med stor iver da den tid kom...herlig.

Ellers: lykke - i går kl. 23:23 "snudde sola", nå går det igjen mot lysere tider!

2 kommentarer:

  1. Fremfor alt GOD JUL for deg og dine familie, kjære Oddi. I morgen vi pynter juletre i stua... herlig.
    Men i natten vi har hatt 10 grader og hele dag regn, hva kunne komme for en snø :-)))
    Første besøk er i huset, glede, glede... gleder meg. Stor klem fra meg.
    Takk for bilder og liten historie morsomt.
    Vi tenker til deg.

    SvarSlett
  2. Så morsomt nisserot! Tenker dette er gøy for barna.
    Koselig også at du leser for barna, det gjorde jeg alltid mye for både barn og barnebarn.
    Solsnu - ja det betyr mye for dere der nord.
    Jeg ønsker deg en riktig god og fargerik jul, og takker for at vi ble kjente via bloggene våre. Neste år blir vi kanskje kjente på riktig?! Vi får se.
    Beste hilsener fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett