onsdag 19. oktober 2016

Ny fjelltur.

 Turfølge!

 Det lir godt på dag før sola kommer over fjellet nå.
 Utsikt mot Skogsøya.

 Klo og deler av Andøya.
 Deler av Nyksund.
 Klotinden.

 Femtevannet i Nyksunddalen.

 Inspirasjon til eventyr om troll?
 Utsikt mot deler av Vottestad.
Og slik ser Klotinden ut fra Klodalen...

Sist helg kom en uventet invitasjon til å være med på fjelltur. Jeg la bort alt annet, pakket litt niste, drikke og noen ekstra klær, og så dro vi. Fjellene ligger ikke langt fra der jeg bor, men likevel har jeg ikke vært og gått i det området tidligere.
Vi fikk en fantastisk tur i fjellene ved Vottestad. Utsikt ned mot Vottestad, Nyksund, Skogsøya, Bø, Klodalen, Klo og Andøya. Godt vær, godt selskap og mange timer ute i frisk luft.  Det blir ikke siste gang jeg skal opp i det området. Og tilgangen til vann er god, så kanskje er telt og sovepose et alternativ ved en senere anledning.
Værsågod - bilder fra vakre Øksnes!

2 kommentarer:

  1. Hei . Som alltid er det flotte bilder fra flott natur og fra spennende vinkler. Vurerer nå å slette bloggen,da det er andre medier som krever tiden min. Hvis du er interessert så finner du meg på Instagram under navnet Dikesekra :-) Ha en flott høsthelg( eller skal vi si vinter? Nei,venter med det ;-) )

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte fjellbilder fra deg! Såg ut som du hadde en kjekk tur, og trivelig turfølge!
    Nå går vi mot en kald tid, men lysten til å være ute blir nok ikke borte for det...
    Ønsker deg fine dager framover!

    Klem Inger G.

    SvarSlett