tirsdag 18. juni 2013

Nyksund - igjen...

 "Han e´bra svart uti havet!"
 Og dermed var vi plassert, det er langt uansett hvor vi skal.
 Dagens variant av fiskehjell!


 Noen har nok slått seg, stoffremsene er nye av året!
 Butikkvindu, med lysskilt som viser "Open".  Ingen betjening, gå på brygga og betal!
 Noen hjemme?

 Jaja...
 Noen som har tatt helg? Kanskje typen over???

Skogsøya har fått bredd dyna over fjellene. 

I går kveld måtte jeg ha meg en tur ut til denne forblåste plassen.  Jeg så meg rundt etter nye, og gamle, motiver, tok en kaffe og en vaffel på Holmvik brygge, og slo atter en gang fast at når fjellene får brettet dyna over seg, da blir det surt og kaldt for oss som ferdes litt lettkledd ute. Og dermed ble turen noe kortere enn den normalt ville blitt.
Men: hadde jeg gitt meg igjen litt til, eller ruslet opp på øya (huttemegtu!!!) for å fotografere, så ville jeg sett Kongeskipet Norge med to kongepar ombord ankre opp rett utenfor, og de kongelige få omvisning av lokal kunstner.
Godt at det er flere som lar seg fasinere av Nyksund.

5 kommentarer:

  1. Jeg hørte der var kongelig besøk, ja!
    Trist med lauvmakken hos dere!

    SvarSlett
  2. En skikkelig sjarmerende plass!

    Ha en fin kveld!

    Klem fra enda lengere nord :)

    SvarSlett
  3. Jeg vil med også :-) så deilig landskap. Fantastisk tur du hadde. Hjertelige hilsen fra meg. Ha en herlig torsdag.
    Stor klem fra Viola.

    SvarSlett
  4. Så hærlige bilder, - og beskrivelser!
    Og for en hærlig plass.... Tenk å gå på brygga og betale, fordi det ikke er betjening! Her stoler man på hverandre!!

    Ønsker deg og dine en flott sommer!

    SvarSlett
  5. Tusen takk for artig kommentar hos meg! Ja vi har "hainnarbeidsbusk" franover ja....hehe

    SvarSlett