lørdag 5. februar 2011

Ikke mye jevnt fordelt...


I min stue befinner det seg - blant mye annet - en julestjerne fra 2009 og en julestjerne fra 2010. Her om dagen tok jeg en nøye kikk på disse 2 plantene (eller restene av de to plantene, for å si som sant er!)
Det er med dem som med mye annet her i verden; det er mye som ikke er jevnt fordelt... Men egenart har de, og ikke om jeg kaster dem ut. For så lenge det er liv, er det håp. Så tenkte jeg videre: hva om jeg hadde hatt muligheten til å sette dem sammen til en plante, ville jeg gjort det? Tror ikke det, til tross for at jeg da kunne hatt en "perfekt" julestjerne. Kanskje skal jeg plante dem sammen i ei større potte, og fryde meg over at de supplerer hverandre?

2 kommentarer:

  1. Hahaha ja dette var vittig! Og du er akkurat som meg,...kaster ALDRI en plante det er liv i!!!
    Det kan jo skje et under...!

    Jeg satte en gang en "Fingerplante"...slik stor grønn..ved siden av søppeldunken,(ikke oppi ) fordi jeg var lei den, - og jeg trodde aldri det kom til å bli liv i den mere!
    ....men hva tror du skjedde??
    Jo etter et par uker kom det plutselig et stort skudd!!!

    Hahaha ja da var det bare å ta den inn igjen..

    SvarSlett
  2. Vi hadde en julestjerne overlevende i fjøsvinduet for to år siden. Der fikk den vann, og i januar ble det litt og litt mer lys, og julestjerna kom med knopper! Kortdagsbehandling!
    PS: Min siste julestjerne ser ut som din med rødt i toppen og resten bart!

    SvarSlett