mandag 27. september 2010

Når alt går i ett...


Rart det, men enkelte dager er det som om alt går i ett. Det ene avløser det andre, og før jeg vet ordet av det, er det kveld. Enkelte ganger kan jeg rett og slett ikke gjøre rede for alle dagens hendelser.

Noen ganger er uka slik. Det er mangt og mye, og plutselig er det fredag og (iallefall som oftest) helg. Nå på høsten, når alt starter opp igjen, er det alltid mye som skal følges opp.

Da handler det for meg om å finne de små rommene i livet som gir anledning til å fylle lungene med luft, puste ut og så gjenta flere ganger. Det kan handle om å finne rette utsikten å hvile øynene på, rette melodien å lytte til, en god bok å lese eller noen å ringe til for å dele tanker og få nye synspunkter. Og innimellom handler det rett og slett om å sove!

I dag så jeg gjennom en del bilder fra denne høsten. Og da så jeg det helt klart: enkelte ganger går alt i ett også der ute!

4 kommentarer:

  1. Tenkte to ord da jeg leste det du skrev,og med tanke på vårt liv nå: Grip dagen...

    Ha en fin kveld

    Wenche

    SvarSlett
  2. Ja sånn kan det være. Ikke så ofte det føles slik for meg lenger, men det var en gang ...
    Godt at du har evnen til å stoppe opp og nyte! klem fra turisten :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min!
    Ja tenk om vi kunne "bare" sitte og slappe av og nyte livet en gang i blant... Men stadig vekk er det noe som skal gjøres først,....senere skal vi ta det med ro,..senere, når alt det andre er gjort,...og slik går timene,dagene,ukene og månedene... Tenk om vi kunne greid å stoppe opp noen ganger, ....nyte litt av livet,... som vi ikke får i reprise....

    SvarSlett